Niezawodny akumulator z Wrocławia

Akumulatory to elektrotechniczne źródła zasilania. Energia elektryczna powstaje w nich w wyniku zachodzących reakcji chemicznych. Każdy akumulator składa się z jednego lub kilku ogniw, ich liczba zależy od wymaganego napięcia. Wraz z rozwojem technologii w przemyśle samochodowym wzrosło zapotrzebowanie na wydajniejsze akumulatory. Kwestia ich wyboru nie ogranicza się tylko do stosowania się do parametrów zalecanych przez producenta. Warto zapoznać się z dostępnymi modelami akumulatorów tak, aby wybrać ten odpowiedni.

Jak wybrać wydajny akumulator?

akumulatory wrocławPrzed wyborem nowego akumulatora warto dowiedzieć się, jaki rodzaj i parametry były pierwotnie zastosowanie. Jeśli mamy samochód od samego początku to nie będzie z tym większego problemu. Jeśli jednak auto jest z drugiej ręki, może być nieco trudniej. Akumulator mógł być wymieniony przez poprzedniego właściciela. Przede wszystkim musimy zidentyfikować jaki to rodzaj akumulatora, jego pojemność i moc rozruchową. Samochody straszy konstrukcji, nieposiadające systemu ,,start – stop’’, jeżdżą na akumulatorach kwasowo – ołowiowych. Najnowsze (z systemem ,,start – stop’’lub odzyskiwanie energii z hamowania) zaś są zasilane akumulatorami AGM, EFB, AFB lub ECM. W przypadku prądu rozruchowego i pojemności musimy mieć dokładne dane jakie przewidział producent. Akumulatory Wrocław, w komorze silnika, mają swoje miejsce w obudowie lub na podstawie. Akumulatory kwasowo – ołowiowe (SLA) są zbudowane z ogniw zwanych celami. Na każde ogniwo składa się z zespołu płyt akumulatorowych. Pojedyncza płyta jest zbudowana z anody (metaliczny ołów) i katody (ditlenek ołowiu). Całość jest wypełniona 37% roztworem wody z kwasem siarkowym. Akumulator żelowy zamiast elektrolitu ma żel, a jego budowa bardzo przypomina kwasowo – ołowiowy. Wypełnienie stanowi kwas wymieszany z krzemionką. Akumulatory AGM stosuje się w samochodach ,,start – stop”. Zapewnia on większą liczbę cykli rozładowania – naładowania. Akumulatory EFB, AFB i ECM są zmodyfikowanymi akumulatorami kwasowo – ołowiowymi. Zbudowane są z większego zbiornika elektrolitu oraz płyty ze stopu ołowiu, wapnia i cyny. 

Podczas wybierania akumulatora, warto zwrócić uwagę na rozmiar klem i rozmieszczenie biegunów. Zdarzają się baterie, których plus jest zamieniony z minusem i klemy nie będą w stanie ich sięgnąć. Czasami zdarzają się auta z klemami wyższymi niż standardowe (samochody koreańskie, japońskie i niektóre francuskie). Znaczenie ma jak długo akumulator leży w magazynie. Zalecany jest zakup od renomowanych sprzedawców niż np. w supermarkecie.